2016/11/24

#23 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VI - Gwiazdka

Witajcie!


Chyba już najwyższy czas rozpocząć sezon gwiazdkowy,
a mam tu na myśli szydełkowe gwiazdki
które cieszą się ostatnio coraz to większą popularnością. 

Z pewnością znacie już ten wspis,
bo zauważyłam, że jest w ostatnim czasie bardzo często przez Was wyświetlany..
ale kto jeszcze nie widział to zapraszam >>TUTAJ<< 

Dziś na zajęciach naszego Cyklicznego Szydełka pokaże Wam jak zrobić taką gwiazdkę, która może być wykorzystana w przeróżny sposób.
Możecie z niej zrobić dekorację,
może posłużyć jako dodatek do prezentu świątecznego,
a nawet jeśli uda się Wam zrobić więcej niż jedną..
połączyć je w przecudny girlandowy łańcuch gwiazdkowy! 




Dla bardziej wprawnych szydełkowiczek, polecam cieńszy kordonek i mniejsze szydełko,
dzięki temu gwiazdki będą delikatniejsze.. 
A ja tutaj wykonam mój projekt na włóczce akrylowej,
z której też świetnie się prezentują. 
Z delikatną świecącą nitką idealnie się nadają, delikatnie połystując jakby były lekko zamrożone. 

Mam nadzieję że się Wam spodoba. 

Ale jeśli chcecie inne wzory,
do wyboru do koloru to ponownie zapraszam 

No to co..? Zaczynamy! 


STOPIEŃ TRUDNOŚCI:

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

OPIS:
o.ł. - oczko łańcuszka
o.ś. - oczko ścisłe (zamykające) 
sł. - słupek
2sł. - słupek podwójnie nawinięty



POTRZEBUJEMY: 

  • szydełko rozmiar: 2,5 lub 3
  • włóczka w kolorze dowolnym


Gotowi do działania? 

__________________________
Oto schemat naszej gwiazdki: 
Zawsze zaczynamy od środka.

RZĄD 1: 
Robimy 5 oczek łańcuszka,
które zamykamy w kółko oczkiem ścisłym. 

1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x o.ś.


RZĄD 2:
Wychodzimy w górę trzema oczkami łańcuszka, następnie robimy 2 słupki, oczko łańcuszka i 3x słupek, znów oczko łańcuszka i 3xsłupek.. powtarzamy do końca jeszcze 3x

1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x o.ł. / 1x sł. / 1x sł. / 
1x o.ł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x sł. / 
1x o.ł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x sł. / 
1x o.ł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x sł. / 
1x o.ł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x o.ł. / 1x o.ś.



RZĄD 3: 

Wychodzimy od oczka ścisłego,
następnie stawiamy  
- 2x słupek w miejscu gdzie w poprzednim rzędzie zrobiliśmy oczko łańczuszka. 
- Następnie 1x podwójnie nawinięty słupek (2sł.), 


- 3x oczka łańcuszka, 


- 1x podwójnie nawinięty słupek (2sł.) 
 - 2x słupek.

- Oczkiem ścisłym łączymy pierwsze ramię naszej gwiazdki z drugim słupkiem rzędu poprzedniego.





1x o.ś./ 1x sł. / 1x sł. / 1x 2sł. / 3x o.ł. / 1x 2sł. / 1x sł. / 1x sł. / 1x o.ś. /
(powtarzamy jeszcze 4x dookoła - ma być razem 5 ramion)



Ułożyć i przypiąć szpilkami najlepiej do tablicy korkowej, żeby nadać im odpowiedni kształt. 



Delikatnie spryskać wodą i pozostawić do wyschnięcia.



Kiedy wyschną, ściągamy je z tablicy.

No i gwiazdki gotowe!



Czekam niecierpliwie na Wasze gwiazdki. 
Możecie je wrzucać za pomocą żabki poniżej. 


Przypominam jeszcze że tylko do końca roku możecie skorzystać z rabatu naszego sponsora na zakupy włóczek.

Serdecznie Was zapraszam na zakupy do sklepu Liloppi,

gdzie rabatem 5% na hasło: 

cykliczne_szydelko


możecie zakupić przepiękne włóczki na te właśnie projekty.


Powodzenia! 
Pozdrawiam serdecznie 
DT MAGDALENA 


15 comments:

  1. Super! Dzięki! Pierwszy raz trafiłam na taki dokładny i wyraźny instruktaż! Kiedyś dużo machałam szydełkiem ale zarzuciłam to dla innych działań ale gwiazdki chętnie zrobię na choinkę, Twoja wydaje się do wykonania jak dla mnie :)dziękuję i pozdrawiam! Dora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę że Ci wpadły w oko ;)
      W takim razie czekam na twoje gwiazdeczki. Pozdrawiam serdecznie

      Delete
  2. Świetny kursik. Na pewno skorzystam.
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję i życzę miłego dziergania. Pozdrawiam

      Delete
  3. To co tygryski lubią najbardziej :) już kilka mini mini mam :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gwiazdki chyba każdy lubi :)
      Czekam niecierpliwie na Twoje maleństwa.

      Delete
  4. Dobrze przygotowany kurs , nawet laik zrozumie :)
    A wzory Gwiazdek fajne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję. Właśnie na tym polega dokładny i dobrze przygotowany opis żeby każdy go zrozumiał, a nie tylko ten co go przygotował.

      Delete
  5. Skusiłam się. Moje gwiazdeczki już w żabce. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. No tak.. a ja się spóźniłam....jak zwykle zresztą http://robotkipodrobinia.blogspot.com/2016/12/coraz-blizej-swieta.html
    Kasia

    ReplyDelete
    Replies
    1. No to musisz pilnować żeby tak nie robic na ostatnią chwilę ;)
      Ale wybacze ci to opóźnienie bo to tylko pół godziny po czasie. .. jednak nastepnym razem juz musisz sie pilnować. Pozdrawiam

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...