2017/06/22

#12 - GOŚCINNE WYSTĘPY / Inka-art / Biżuteria scrapowa

Witajcie! 

Dziś na Gościnnych Występach mamy zaszczyt powitać Halinę w sieci znaną jako Inka-art.

Zobaczcie jaki fantastyczny kursik przygotowała dziś specjalnie dla nas. 



Witam serdecznie,

Niezmiernie mi miło gościć na blogu DIY - zrób to sam, ślicznie dziękuję za zaproszenie.

Mam na imię Halina,  w sieci występuję pod nikiem Inka-art, mieszkam i pracuję w Krakowie. Rękodziełem zajmuję się od 6 lat. Interesują mnie przede wszystkim techniki plastyczne: scrapbooking, decoupage - moje dwie wielkie miłości, a oprócz nich: szkic, rysunek, mix media, fusing, ceramika, malarstwo i  różnego rodzaju zdobienie z wykorzystaniem tkanin. Na początku moje serce skradł decoupage. Od prawie trzech lat zajmuję się także scrapbookingiem, w tej chwili ta technika to moja wielka pasja, do której podchodzę z ogromną sympatią i zaangażowaniem. Tworzę całym sercem i duszą  - to część mojego życia, to satysfakcja z możliwości wykonania rzeczy niepowtarzalnej, często z przesłaniem lub uwzględnieniem zainteresowań czy marzeń adresata. Lubię robić prace różnorodne:  stonowane, pastelowe jak i kolorowe, optymistyczne, lubię jak dużo się na nich dzieje.
W mojej galerii www.inka-art.neostrada.pl oraz na blogu: inka-art1.blogspot.com zawarty jest cały przekrój tworzonych prac, różnorodność technik i stylów, można tam zobaczyć cząstkę mojego kreatywnego świata. W technice scrapowej najchętniej wykonuję  kartki okolicznościowe, ale są też alumy, notesy, czekoladowniki, zawieszki, tagi i wiele innych, nietypowych prac :-)


Dzisiaj mam wielką przyjemność wcielić się w rolę Gościnnej Projektantki i zaprezentować Wam kursik na jednen ze swoich ostatnich pomysłów. Temat jaki opracowałam to tworzenie bizuterii scrapowej -  zaprezentuję sposób na recyklingowy wisior krok po kroku.




 ZAPRASZAM  NA  KURSIK!

Potrzebujemy:


Lista niezbędnych materiałów:

-skrawki ozdobnych papierów scrapowych,
-metalowy, ażurowy element - nie musi być kwadratowy,
-perłowy, dość duży ćwiek,
-wężyk akwarystyczny o średnicy ok. 0,5 cm,
-sznurek lub łańcuch do zawieszenia wisiora,
- nożyczki, klej magic, lakier bezbarwny matowy, pędzelek. 



 Zaczynam od naklejenia na klej magic kwadratowego elementu na papier o jasnym kolorze,

następnie na środku przekłuwam i wbijam perłowy ćwiek, którego nóżki rozginam na odwrocie,





Kolejna warstwa to ciemniejszy papier - u mnie turkus - do niego przyklejam
pierwszy powstały element z 1 mm zapasem na każdym boku



- docinam tak, by dookoła powstała obwódka o tej samej 1 mm szerokości.




W ten sam sposób tworzę kolejne warstwy używając naprzemiennie
papierów koloru jasnego i ciemnego, co najmniej w dwóch warstwach 
wycinam na środku otwór i przyklejam - ma on za zadanie zniwelować
różnicę grubości, którą utworzyły rozgięte nóżki ćwieka,
jeśli tego nie zrobicie, wisior na odwrocie będzie miał nieładną wypukłość!



Ilość warstw zależy od inwencji, oczywiście im więcej, tym grubszy będzie Wasz wisior.
Ja uznałam że tyle wystarczy, teraz pora na przygotowanie zawieszki - oka, 
przez które potem przeciągnę sznurek.



Do tego celu potrzebuję kawałeczek wężyka akwarystycznego - 
odcinam nożyczkami długość ok. 2 cm i docinam pasek papieru ozdobnego tej samej szerokości,


za pomocą wąskiej, dwustronnej taśmy samoprzylepnej doklejam 
kawałek wężyka do paska papieru ozdobnego


na całą długość paska nanoszę klej i zaczynam zwijać  w rulonik
starając się robić to bardzo ściśle i równo!!!


Nie zwijam do końca, pozostawiam 2 cm kawałek -


by do niego dokleić mój warstwowy wisior


na tył wisiora doklejam jeszcze jedną warstwę papieru ozdobnego, 
by zamaskować doklejony pasek a następnie kolejną, ostatnią już warstwę
papieru by plecy wisiora były wykończone wzorzystą stroną.




Tak wygląda gotowy wisior, teraz muszę dobrze go wysuszyć,

więc pozostawiam na kilka godzin a następnie małym pędzelkiem nakładam
bezbarwny lakier matowy - czynność powtarzam kilka razy-
lakier usztywni i zabezpieczy papier a przy okazji nada pracy głębszej kolorystyki.








Po dokładnym wysuszeniu nawlekam wisior na sznurek ozdobny lub łańcuch 

I GOTOWE :-)))


Jeśli spodobała się Wam taka recyklingowa forma wykorzystania skrawków, zapraszam do skorzystania z mojego kursu - będzie mi bardzo miło ;-)
Życzę ciekawych inspiracji, twórczej zabawy i zadowolenia z efektów




Serdecznie dziękuję za gościnę i możliwość zaprezentowania siebie oraz zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego bloga.

*******************


Jeszcze raz dziekujemy za cudowny tutorial przygotowany dla naszych czytelników.

A wszystkich którzy wykonają powyższy naszyjnik bądź biżuterię w podobnym stylu zapraszam do linkowania poniżej.




8 comments:

  1. Czego to kreatywna dusza nie wymyśli;-) Biżuteria z papieru! Brawo za pomysł i wykonanie!

    ReplyDelete
  2. Mam już kolczyki origami z papieru . Wisior byłby następny, zasługuje by go zrobić.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zachęcam gorąco do skorzystania z kursiku i zaprezentowania swojej pracy, chętnie ją obejrzę :-)))

      Delete
  3. Tego bym nie wymyśliła :) Super wisior.

    ReplyDelete
  4. Halinko Twoje pomysły zachwycają mnie od dawna, a ten wisiorek jest genialny. Dziękuję za super kursik !!
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniu, ślicznie dziękuję za miłe słowa, zachęcam do wykonania podobnej biżuterii i pochwalenia się efektami pracy - można ją podlinkować pod moim kursem.
      Pozdrawiam milutko :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...