2017/02/16

#28 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VII - Szydełkowe kulki

Cześć Kochani!

To nasze ostatnie zajęcia edycji VII - Cyklicznego Szydełka i ostatnia szansa na przyłączenie się do zabawy.
Nagrodę za udział w tej edycji znajdziecie na końcu tego wpisu :) 

Cieszę się bardzo, że na poprzednich zajęciach Cyklicznego Szydełka powstało wiele fantastycznych serduszek
i tak licznie dołączyliście do wspólnego dziergania.

A teraz przejdźmy do naszego tutoriala. 

Myślę że ten projekt przyda się komuś kto chciałby zrobić oryginalną biżuterię dla siebie lub kogoś bliskiego.  





Takie niezwykle kolorowe kulki szydełkowe
fantastycznie nadają się również na gryzaki dla dzieci 
- pamiętajcie jednak że materiał - w tym wypadku włóczka jaką będziecie używać do tego typu projektów powinna być bawełniana i bezpieczna dla dziecka! 


No to zaczynamy!


STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

CZAS: wykonanie jednej kulki wielkości ok. 1,5-2 cm. zajmuje ok 5min. 
Wielkość: zależy od wilkości drewnianego koralika, grubości włóczki i rozmiaru szydełka.

POTRZEBUJEMY: 

  • drewniane lub plastikowe koraliki lub guziki (najlepiej duże) różnej wielkości;
  • szydełko rozmiar dowolny w zależności od grubości włóczki;   
  • włóczka bawełniana lub kordonek;

**********************
Zdjęcia pokazujące wykonanie kulki szydełkowej 
pochodzą z bloga Ekateriny

**********************

Rozpoczynamy od magicznego kółka na którym stawiamy 6 półsłupków (zdjęcie 1-8)



W kolejnym rzędzie stawiamy 2 półsłupki w każde poprzednie oczko. Powinno być 12 półsłupków.
Zamykamy oczkiem ścisłym. [ * ] 

* Jeśli nasz koralik jest większy niż kółeczko które już mamy zrobione (przymierzamy koralika - zdjęcie 9-10)  
robimy jeszcze jeden rząd poszerzając. 
W co drugim oczku stawiamy 2 półsłupki. 
czyli:
1 półsłupek, 2 półsłupki w jedno oczko (V), i tak powtarzamy do końca okrążenia. 

 Jeśli dno koralika pasuje do naszej wielkości wykonanego szydełkowego pokrowca
(zdjęcie 9 - 10) 
 budujemy koralika w górę - czyli dookoła stawiamy po jednym półsłupku - nie poszerzając. 
Koralik zacznie się zabudowywać w górę (zdjęcie 11 - 15) 

  
Teraz musimy go zacząć zwężać czyli odejmujemy oczek. 
Dwa kolejne oczka przerabiamy w jedno następnie jeden półsłupek i znów łapiemy dwa oczka i przerabiamy w jedno.. i tak do końca okrążenia. 
Kolejny rząd również powtarzamy jak poprzedni. 
2 oczka przerabiamy w jedno. 




Mam nadzieję że kulki się Wam podobają 
i powstanie z nich wiele ciekawych biżuterii.

W sieci znalazłam dla Was kilka ciekawych pomysłów którymi możecie się zainspirować.


Czekam na Wasze kolorowe koraliki !!!
Na ich wykonanie macie czas do 2 marca 2017 włącznie! 

No i jeszcze obiecana nagroda.

Tak jak wspomniałam na poprzednich zajęciach - jeśli frekfencja nam wzrośnie rozdam odydwa motki...
Tak się też stało.. jednak żebyście nie spoczeli na laurach - podnosze poprzeczkę i w tych zajęciach musi być zgłoszonych również minimum 10 projektów. 
Jeśli będzie ich mniej to drugi motek wtedy zostanie rozlosowany spośród osób które zgłosiły najwięcej projektów w VII cyklu zajęć. 

//200g.// 100% Akryl //


Życzę Wam miłego i udanego dziegrania.

Pozdrawiam 
DT DIY Magdalena 





17 comments:

  1. O jak fajnie, zawsze chciałam się nauczyć robić takie szydełkowe kulki. Mam nadzieję, że sposób wykonania tylko tak strasznie wygląda, a trakcie wszystko okaże się łatwe... ;) Ale spróbuję, a co?! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obowiązkowo! Jak to mówią: "nie taki diabeł straszny jak go malują" ... spróbuj koniecznie. Czekam na Twoje kulki!

      Delete
  2. Super tutorial! Mam nadzieję, że kiedyś starczy mi czasu na jego wypróbowanie;))
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj też mam taką nadzieję i mam też nadzieję że będzie to w niedługim czasie ;)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Delete
  3. hmm chyba gdzies mam jakies koraliki ,musze poszukac :)) Piekne inspiracje znalazlas :) Co do wloczki na sam koniec mam male pytanko : Co mozna z niej np zrobic ? Bylabym wdzieczna za podpowiedz :)) Dostalam od znajomej taka wloczke wlasnie i nie mam na nia pomyslu :) Super tutek :) Postaram sie cos zrobic ,zwlaszcza ze ostatnio szydelko mi sie do reki przykleilo :)) Pozdrawiam :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję. Cieszę się że inspiracje się podobają.
      A z włóczki? Pytasz o tą która jest nagrodą? - no ja proponuje szaliki albo czapki. Najlepiej się nadaje na takie wyroby... Ale możesz spróbować czegoś innego.. powodzenia życzę.

      Delete
  4. Ależ cuda... a ja taka nieporadna z szydełka :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćwiczenia czynią cuda ;) spróbuj, a może się miło zaskoczysz. Pozdrawiam

      Delete
  5. z szydełkiem teraz spędzam codziennie wieczory więc tutek bardzo u mnie na czasie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę. Mam nadzieję że powstaną cudne kuleczki :)

      Delete
  6. Bardzo sie cieszę że się tu znalazłam i piszecie że kulka jest tak szybka do zrobienia :) na pewno spróbuję :)

    ReplyDelete
  7. czy obowiązkowo trzeba wykorzystać koralik/guzik ? mam plastikowe kulki w ramach recyklingu po piwie i dezodorancie czy można na nich wykonać ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście że możesz wykorzystać to co masz... mogą być wszelakie kulki, korki z wina, kapsle po piwie i co tam Wam jeszcze wpadnie do głowy. Czekam niecierpliwie na Twój projekt.

      Delete
  8. piekne inspiracje z tymi kuleczkami :)

    ReplyDelete
  9. Mam problem z dodaniem 2 innych prac znajdujących się w tym samym poście - wyskakuje informacja, że link już istnieje. A widzę, że Szydełkowa galeria dała radę. Co zrobiłam nie tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jakoś się udało, po czasie, ale nadal nie wiem dlaczego. :))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...