2017/04/12

AKADEMIA SZYCIA - Lekcja 6 - Kołderka / Kocyk

Czas szybko płynie i to już nasza ostatnia lekcja.

 Ogromnie mi szkoda tych naszych comiesięcznych wspólnych szyciowych spotkań. 
Mam nadzieję, że oprócz świetnej zabawy skorzystaliście też trochę dla siebie i spróbowaliście być może czegoś nowego.
Przed Wami ostatnie zadanie, w którym należy uszyć kołderko-kocyk, załączyć zdjęcia, a potem już tylko cierpliwie czekać na ogłoszenie wyników.



Forma dzisiejszego zadania będzie poniekąd trochę podsumowaniem całej nauki w naszej Akademii.
Do naszego zadania należy uszyć kocyk o wymiarach 120 cm x 90cm lub wybranym przez siebie wymiarze. 

Należy odmierzyć odpowiednią ilość materiału: bawełnianego i polarowego oraz ociepliny, którą wypełnia się wnętrze naszej kołderki (patrz lekcja - pudełko). 
Forma tego zadania miała polegać na minimum mojej podpowiedzi ale chociaż trochę postaram się przybliżyć Was do upragnionego efektu.
Potrzebować będziemy: 
- materiał bawełniany o wymiarze proponowanym do zadania lub większy (musimy pamiętać, że nasza kołderka po zszyciu i wywinięciu na prawą stronę pomniejszy się zatem aby utrzymać upragniony wymiar musimy dodać odpowiedni zapas z każdej strony materiału).
- materiał polar
- ocieplina to materiał pozwalający na wypełnienie naszej kołderki 



                             na zdjęciu widoczny polar




                                                            
                                                                  i materiał





Wszystkie gotowe docięte elementy kocyka zszywamy razem na tzw. kanapkę 

moja podpowiedź: należy szyć po materiale ponieważ polar zbyt się podczas szycia naciąga. Szyjemy prostokąt  pamiętajmy o pozostawieniu miejsca na przewrócenie kocyka na prawą stronę. Gdy to już mamy gotowe zaszywamy miejsce, które pozostawiliśmy na zszycie zaszywamy ręcznie a nastepnie przeszywamy całą kołderkę po prawej stronie od linii brzegu ok.1 - 1,5 cm jak widać na zdjęciu.
 
Na zdjęciach jest już gotowy kocyk Waszym zadaniem jest stworzenie podobnego i opisanie jak powstawał.
 Pamiętajcie też o podaniu wymiarów, które braliście pod uwagę przy konstrukcji Waszych kocyków (jest to bardzo ważne).

ps. Jak zszyć trzy części kocyka - skorzystajcie proszę z poprzednich lekcji  :)


Życzę Wam Wszystkim powodzenia i trzymam kciuki.

Linkować je możecie poniżej do 01 maja 2017







9 comments:

  1. Poczułam się jakby ktoś mnie rzucił na głęboką wodę...

    ReplyDelete
  2. Nie jest tak strasznie jak to malują to jest bardzo proste zadanie trzy warstwy zszywamy ze sobą instrukcja podobna w poprzednich lekcjach poza tym zawsze służę pomocą a nagroda czeka bardzo w Was wierzę jeżeli będzie problem postaram się pomóc dostosujac opis

    ReplyDelete
  3. Moniko, mam problem. Mój kocyk będzie dosyć duży: 160 na 110 i planowałam zrobić jakieś pikowanie (chciałam przeszyć w kilku miejscach bawełnę i ocieplinę, a dopiero potem połączyć je z polarem. I teraz nie wiem czy nie lepiej zrezygnować z pikowania bo wtedy podczas zszywania będę mieć inną kolejność tkanin (ocieplina, tkanina, polar). Ale czy w przypadku takiego dużego kocyka materiały nie będą się "rozchodzić"? Proszę o radę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wprawdzie nie do mnie kierowane pytanie, ale może pomysł podsunę. Gotową kołderkę punktowo przepikować, ręcznie. Odstępy równe odmierzyć, albo jakieś wzorek i poprzeszywać każdy punkt oddzielnie:-)

      Delete
    2. Beva nie musisz wcale rezygnować z pikowania Honorata już podpowiedziała jak mozesz zrobić przy gotowej kołderce. Natomiast jest kilka rozwiązań dla uzyskania Twojego efektu nieco pracochłonych ale możliwych po pierwsze to rozwiązanie rezygnujesz z polaru dobierasz pod spod inna tkaninę i pikujesz całość ( przy polarze moze być to naprawdę trudne dlatego nie proponuję) ale wykańczasz jak typowy patchwork np.lamówką drugie rozwiązanie możesz przepikować materiał z wypełniaczem i wybrać możliwie cienką tkaninę na spód przepikować i wtedy obszyć polarem dla ułatwienia zamieszczam filmik znaleziony w sieci https://www.youtube.com/watch?v=9cUb630rhUU

      Delete
  4. Beva pamietaj proszę jeszcze że warstwa ociepliny i warstwa spodnia tkaniny musi być stosunkowo większa od warstwy wierzchniej tylko wtedy kiedy będziesz pikować.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję Moniko za podpowiedzi. Uszyłam jednak najprostszym sposobem i zrezygnowałam z pikowania. Nie mogłam już patrzeć na ten kocyk.
      Dlaczego nikt mi nie wyperswadował szycia takiego dużego kocyka??? To było bardzo hardcorowe doświadczenie i nie wiem czy jeszcze kiedyś odważę się na coś takiego.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...